„Politika nemění lidi. Politika jen ukazuje, jací
lidé skutečně jsou.“ Několikatýdenní kampaň poodhaluje, co od jednotlivých kandidátů
očekávat. Díky jí za to.
- JAN FISCHER se v chaloupce opravdu neschovává. Jeho tým mu dokázal domluvit 92% slevu na mediální inzerci, takže je skoro všude. Bývalý Havlův tiskový mluvčí Ladislav Špaček jej naučil na důkaz sebedůvěry a vůdcovství dávat ruce do pyramidy, třeba v jeho klipu, kterým zaplavil česká kina.
- Zajímavé je,
že z debat expremiér úřednické vlády vychází velmi špatně, kdo jej
vidí naživo tvrdí, že není moc přesvědčivý. Uvidíme, zdali jej štáb
nezačne schovávat a na debaty posílat jen videozdravice. U Václava Moravce
se to pak dá v jedenácti lidech přežít.
- O PŘEMYSLU SOBOTKOVI není slyšet
skoro vůbec. Snad jen
v jedné debatě s VLADIMÍREM
FRANZEM, kde byl spíše za žoviálního strýčka, než prezidentského
kandidáta.
- KAREL
SCHWARZENBERG objíždí republiku, chodí na pivo a na koncerty. Také jeho tým produkuje
asi jedinou
facebookovou kampaň s pozitivní přidanou hodnotou, kdy se každému
prvnímu postu dá zasmát a každému druhému se zamyšlením přikývnout. Je
evidentní, že se snaží cílit na mladší cílovou skupinu, vypadat
cool a probudit touhu dvacátníků po stylovém konzervatismu, který mu
ve volbách 2010 získal množství voličů. Vlastně se snaží přesvědčit, že
jenom nespí.
- Objevily se
první typické české satiry, kdy se Petr Čtvrtníček stylizuje do VLADIMÍRA
FRANZE, JANA
FISCHERA, KARLA
SCHWARZENBERGA, JIŘÍHO
DIENSTBIERA nebo PŘEMYSLA
SOBOTKY.
- Reálná antikampaň
je už také na světě, tentokrát proti
JANU
FISCHEROVI. Může za ní
MILOŠ ZEMAN? Osobně si to nemyslím, vždyť aktuálně druhý
nejpreferovanější kandidát dle serioznějších průzkumů si musí JANA FISCHERA přát jako soupeře
do druhého kola. FISCHEROVY slabé
debatní a charismatické schopnosti by si matadar české politiky mohl
vzít v debatách před druhým kolem na mušku a statistika v diskuzích
znemožnit. Štáb JANA FISCHERA
však může povinně absolvovat dvě debaty u Václava Moravce (dvakrát 90
minut se dá snad důstojně ubránit) a pak pod heslem „setkání s občany“
z dalších veřejných debat před druhým kolem vycouvat. Takže, kdo to
proti Honzovi nechal vylepit?
- JANA BOBOŠÍKOVÁ se pro prezidentskou volbu profesionálně přetransformovala a místo křiklounky ze severu Čech se chová jako důrazná dáma na Hrad. Kolik procent ji to přinese v dalších parlamentních volbách?
Další mé glosy a glosičky si přečtěte ZDE.
--
Sérii Prezidentské výkřiky tvoří krátké
glosy a komentáře z pera Jakuba
Jandy pro portál Volba-prezidenta.cz
. Více jeho textů naleznete na www.JakubJanda.com
. Jeho nové články můžete odebírat na Facebooku zde.
Tento text vyjadřuje názory autora, nikoliv žádné organizace.